onsdag 14 mars 2012

När man tvingas möblera om

För ett tag sedan köpte vi ett fint skåp på Hjulet som vi hade tänkt att ha i barnens rum. Det är det perfekta lekskåpet med lagom höga dörrar med hyllor och lådor invändigt. Tyvärr fick vi inte upp det för trappan, och då är vi ganska envisa. Det var bara på ett par ynkliga centimeter som det hängde på, men vad gör man?

Då vi skulle ha storfrämmat dagen efter kunde vi inte bara låta denna stor pjäs stå i hallen och ta plats, så vi började möblera om i vardagsrummet på kvällen och höll på nästan fram till midnatt.


Skolplanschen får pryda den nya möbeln tillsammans med lite annat krafs.




Sofforna har fått byta plats i rummet, det är egentligen bara sideboardet som står kvar på sin ursprungliga plats. Galet när man bara slänger om helt.




Nu står sofforna precis vid altandörren, så det blir ljust och fint. Kanske inte om man leker tittut, men ändå...


Vi passade även på att ställa sofforna mot varandra i stället för att möblera runt tv:n. Mycket roligare att ses då och prata i stället för att titta mot dumburken.



Hyllpappret ingick...



Vi fixade en liten barnläshörna vid fönstret där sofforna stod förut.



Det sväljer en del, det fina skåpet, och det är fasligt fint också. 350 spänn kostade det. Inte dyrt alls. Dessutom konstaterade både jag och Kristian att rummet blev mycket bättre med den nya möbleringen. Konstigt att det kan bli så mycket bättre när man tvingas möblera om i all hast en sen eftermiddag...

6 kommentarer:

  1. Det blev jättefint! och jag älskar skolplanschen!

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Både den nya möbeln och allt annat, gillar stilen. :)

    Tack för din goa kommentar hos mig, jag blev jätteglad! :)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv för din fina kommentar. Jag såg att du har en röd utmaning på bloggen. Jag kommer nog haka på den :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...