söndag 25 mars 2012

Snygga dekorer

Jag älskar att jaga snyggt retroporslin i olika 2nd hand butiker. Gemensamt för dem är att de har så snygga dekorer.



Denna kommer från Jarolina polen och är en av fyra koppar jag kommit över billigt. Jag älskar verkligen dessa och skulle gärna ha fler, men jag vet inte hur jag ska få tag på dem. Någon som vet?




Kryss ifrån Upsala Ekeby är en favorit bland våra assietter. Ganska simpelt mönster men väldigt fint. Jag fyndade några snygga tallrikar från Egersund Norge i Finspång för två kronor styck. Galet.




Koka blå från Rörstrand är på något vis genialiskt dekorerad. Så enkelt men ack så vackert och tidlöst.




Min syster har en uppsättning med Grön Anna, men jag har bara ett par stycken tallrikar. Den finaste får vara centerpiece i min tallriksvägg. Otroligt vacker.


Stig Lindbergs Berså, Salix, Spisa ribb och Prunus är andra favoriter, men de har jag inte i min ägo. Vilka porslin och dekorer gillar ni?

1 kommentar:

  1. Jag älskar Blå eld av Herta Bengtsson :)

    Dina koppar är jättesöta. Förstår att du är på jakt efter fler.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...